Silmapaistev ohutus – oma klassi liider

Uus Mazda CX-5 on üks ohutumaid mudeleid, sest oma klassi parim aktiivohutus aitab kokkupõrkeid vältida ning kõrgetasemelised passiivohutuse süsteemid kaitsevaid teid avarii korral väga tõhusalt.

Aktiivohutuse süsteemidest väärivad märkimist biksenoonesituled koos isekohanduva valgustussüsteemiga, mis suunab valgusvihu nähtavuse parandamiseks kurvi juba enne sinna sisenemist, ja tugevdatud kere, mis kaitseb reisijaid avarii korral.

Vaadake lühikest videot meie auhindadega pärjatud pimenurga jälgimisradarist (RVM).

Uhiuus Mazda CX-5 on ka ametlikult üks turvalisemaid sõidukeid maailmas, sest pälvis Euro NCAPi katses ohutuse eest maksimaalsed viis tärni. Maksimumhinne annab tunnistust SKYACTIVi kere ja Mazda uue igakülgse ohutusstrateegia tõhususest.

Täiustatud tehnoloogia koos i-ACTIVESENSEga

2015. aasta uuenenud Mazda CX-5 on varustatud ka mitmete uute ohutussüsteemidega. Täiustatud pimenurga jälgimissüsteem (Blind Spot Monitoring, BSM) suurendab tahavaate jälgimissüsteemi (Rear Vehicle Monitoring, RVM) raadiust ja lisab tagant ristisuunas läheneva sõiduki hoiatusfunktsiooni (Rear Cross Traffic Alert, RCTA), mis hoiatab tagurdamisel juhti lähenevate objektide eest. Sõiduraja hoidmise süsteem (Lane-keep Assist System, LAS) võimendab muu hulgas roolirattale mõjuvat pöördemomenti ja aitab vältida soovimatuid reavahetusi, täiendades seega sõidurajalt kõrvalekaldumise hoiatussüsteemi (Lane Departure Warning System, LDWS). Juhi tähelepanu hoiatuse süsteem (Driver Attention Alerts, DAA) jälgib juhi seisukorda, märgates sõidustiilis muutusi, soovitab süsteem teha puhkepausi. Nutikas linnapidurdusabi edasi-tagasisuunas (Smart City Brake Support Forward/Reverse, SCBS F/R) lisab olemasolevale SCBS-süsteemile tagasikäigu funktsiooni, mis rakendab pidurid automaatselt, kui tuvastab suurenenud kokkupõrkeohu.

2015. aasta Mazda CX-5 on varustatud uute kohanduvate LED-esituledega (Adaptive LED Headlights, ALH), mis kujutavad endast uut autonoomset kaugtulede süsteemi, kus mõlemas esitules on neli sõltumatult juhitavat LED-tulede plokki. Et vältida teiste juhtide pimestamist, lülitab süsteem öisel ajal kaugtuledega sõidul välja ainult selle LED-ploki, mis on suunatud vastutuleva või eessõitva sõiduki poole, ülejäänud LED-tuled jäävad parema nähtavuse saavutamiseks põlema. ALH lähitulede valgusvihu ulatus on laiem ja tulede kõrgust reguleeritakse automaatselt. Peale selle hõlmab ALH kaugtulede kontrollsüsteemi (High Beam Control, HBC) ja kohanduvat esitulede süsteemi (Adaptive Front-lighting System, AFS), mis on Mazda sõidukites saadaval juba praegu.

Adaptiivsed LED esituled - Adaptive LED Headlights (ALH) Suurepärane nähtavus ka pimdeal ajal

Premium Plus varustusastmes on 4-plokiga LED tuledesüsteem, kuid ilma lisafunktsioonideta.

Luxury varustusastmes on Adaptiivsed LED-esituled (Adaptive LED Headlights, ALH), mis kujutavad endast uut autonoomset kaugtulede süsteemi, kus mõlemas esitules on neli sõltumatult juhitavat LED-tulede plokki. Et vältida teiste juhtide pimestamist, lülitab süsteem öisel ajal kaugtuledega sõidul välja ainult selle LED-ploki, mis on suunatud vastutuleva või eessõitva sõiduki poole, ülejäänud LED-tuled jäävad parema nähtavuse saavutamiseks põlema.

Juhi hoiatussüsteem Driver Attention Alert (DAA) Pakub peatust, kui juht on väsinud

Turvalisemaks sõiduks. Juhi hoiatussüsteem Driver Attention Alert (DAA) jälgib Teie sõidustiili, leides, et olete väsinud soovitab aga puhkepausi.

Juhi hoiatussüsteem Driver Attention Alert (DAA) on loodud ära tundma muutuseid teie sõidustiilis. Jälgides pidevalt teie sõidukäitumist ja leides, et hakkate väsima süttib hoiatuse märgutuli, soovitades teha puhkepaus.

Nutikas linnapidurdusabi Smart City Brake Support (SCBS) Hoiab Teid sattumast avariisse 

Liikudes väikesel kiirusel edasi või tagurdades, väldib süsteem kokkupõrkeohtu.

Töötab väikeste sõidukiiruste korral ja sarnaneb eesmise linnapidurdusabiga (SCBS), kuid kasutab tagant tuleva kokkupõrke vältimiseks tagumisi parkimisandureid ja ultrahelilaineandureid.

Tagurdades läheneva liikumise tuvastussüsteem Rear Cross Traffic Alert (RCTA) Märkab tagurdades autosid, inimesi või lemmikloomi

Tagurdades hoiatab süsteem Teid risti liikuvate takistuste eest, on nendeks siis auto, jalakäija või koer.

Veel üks uus, valikulisse ohutuspaketti kuuluv ohutusfunktsioon on tagant ristsuunas läheneva sõiduki hoiatussüsteem (RCTA). Süsteem aktiveerub, kui hakkate oma Mazda6ga tagurdama, ja annab teile märku, kui teie tagurdusteele ilmub sõiduk – näiteks parkimiskohalt välja tagurdades. Kui mõni takistus on teie autole ohtlikult lähedal, kõlab helisignaal ja küljepeeglitel hakkavad vilkuma märgutuled. Hoiatusmärguanded seiskuvad, kui ala on vaba ja te saate tagurdamist ohutult jätkata.

Pimenurga jälgimisradar Blind Spot Monitoring System Justkui ttagavarasilmad, mis jälgivad teed

Radarit kasutav süsteem, mis annab märku, kui pimealasse siseneb sõiduk.

Isegi õige paigutusega peeglitest ei pruugi juht alati lähedalasuvaid sõidukeid näha ja seetõttu on valikulises ohutuspaketis uus ohutusfunktsioon, milleks on pimeala jälgimissüsteem (BSM). 2015 Mazda CX-5-l on radarit kasutav süsteem, mis annab märku pimealasse sisenevast sõidukist. Kui lülitate sõiduraja vahetamiseks sisse suunatule, kuid kuni 45 meetri kauguselt läheneb tagant sõiduk, teavitab süsteem teid sellest kuuldava hoiatussignaali ja küljepeeglitel vilkuvate märgutuledega. Hoiatusmärguanded seiskuvad, kui ala on vaba ja te saate ohutult rida vahetada.