Mazda toob turule uue SKYACTIV-VEHICLE DYNAMICS kontseptsiooni

Väsimatu püüdlus Jinba Ittai poole

Mazda eesmärk on pakkuda sõidukeid, mis suurendavad sõidurõõmu ja rikastavad omanike elusid. See on saavutatud tänu filosoofiale Jinba Ittai –, mis tekitab tunde, nagu juht ja sõiduk oleksid üks. Juht kontrollib sõidukit pööramisel, pidurdamisel või lihtsalt otse sõitmisel niivõrd lihtsalt ja loomulikult, nagu oleks auto keha pikendus. Jinba Ittai on Mazda ainulaadse inimesekeskse arendusfilosoofia tulemus ning ettevõte on seda järgides välja töötanud mitu tipptasemel insenerilahendust, kuhu kuulub ka SKYACTIVI tehnoloogia.

SKYACTIVI SÕIDUKI DÜNAAMIKA

Tegemist on Jinba Ittai elamuse edasiarendusega, et pakkuda kõigile sõidurõõmu

SKYACTIVI SÕIDUKI DÜNAAMIKA on läbimurre Mazda väsimatus püüdluses Jinba Ittai poole.

SKYACTIV on üldine nimetus Mazda tehnoloogia kohta, mis töötati välja põhimõtte „Sustainable Zoom-Zoom” järgi, mille eesmärk on pakkuda sõidurõõmu ning samas säästa keskkonda ja tagada turvalisus. SKYACTIVI seeria osaks olev SKYACTIVI SÕIDUKI DÜNAAMIKA tehnoloogia tagab integreeritud kontrolli mootori, ülekande, veermiku ja kere üle, et suurendada auto Jinba Ittai ühendatuse tunnetust auto ja juhi vahel, mis eristab Mazda sõidukeid konkurentidest.

G-VECTORING CONTROL

Mazda eesmärk on olnud sujuvate üleminekute loomine g-jõudude vahel pidurdamisel, pööramisel ja kiirendamisel, kuna see on Jinba Ittai üks olulisi osasid. Tulemuseks on kontseptsioon, mida kutsume ühendatud dünaamilise jõudluse tunnetuseks. See võimaldab koos ühtlase tagasisidega pidurdamisel, pööramisel ja kiirendamisel juhil sõidukit hõlpsalt ja täpselt kontrollida.

Ühendatud dünaamilise jõudluse tunnetus

Esimene SKYACTIVI SÕIDUKI DÜNAAMIKA seeria tehnoloogia
G-Vectoring Control (GVC) tõhustab veelgi ühendatud tunnetust, mis on alati iseloomustanud Mazda sõidukite dünaamilist jõudlust.

Tehnoloogia arendustöö põhines murrangulisel ideel suurendada veermiku jõudlust mootori kaudu, mis ühendati Mazda inimesekeskse arendusfilosoofiaga, mis keskendub lisaks mehaanilise tõhususe suurendamisele ka sellele, kuidas peaks sõiduk peegeldama inimlikke omadusi. GVC kasutuselevõtt annab Mazda sõidukitele veelgi sujuvama ülemineku g-jõudude vahel kõigis sõidustsenaariumides.

Siiani on külgmise ja pikisuunalise kiirenduse g-jõude kontrollitud eraldi. GVC on maailma esimene* tehnoloogia, mis reguleerib mootori pöördemomenti roolimise põhjal ja kontrollib neid jõude ühiselt ning optimeerib iga ratta vertikaalset koormust, mis muudab sõiduki käitumise sujuvaks ja tõhusaks. Sõiduk liigub täpselt juhi eelduste kohaselt, mis vähendab vajadust roolimise korrigeerimiste järele, millest paljusid teeb juht alateadlikult. Juht tunnetab sõidukit paremini ja on enesekindlam, kuna auto järgib täpselt juhi soovitud teed. Juht väsib pikkadel sõitudel vähem ja sujuvad üleminekud sõitjatele mõjuvate g-jõudude vahel vähendavad keha kõikumist, mis suurendab mugavust. GVC parandab ka juhitavust ja stabiilsust märgadel või lumistel teedel ning parem haarduvuse tunnetus suurendab juhi meelerahu.

* 2016. aasta juuni seisuga. Põhineb Mazda ettevõttesisesel uuringul.

4 GVC toimimine

SÜSTEEMI G-VECTORING CONTROL MEHHANISM

GVC tagab rehvide maksimaalse sooritusvõime, jälgides iga ratta vertikaalset koormust. Kohe kui juht hakkab rooli keerama, kasutab GVC mootori pöördemomenti, et tekitada aeglustamise g-jõudu, mis edastab koormuse esiratastele. See suurendab esirehvide haarduvust ja sõiduki tundlikkust kurvi sisenemisel.

Kui juht hoiab ühtlast roolimisnurka, taastab GVC kohe mootori pöördemomendi, mis edastab koormuse tagaratastele, suurendades sõiduki stabiilsust.

See koormuste edastamise jada tekitab esi- ja tagarehvidel palju parema haarduvuse, mis suurendab sõiduki tundlikkust ja stabiilsust vastavalt juhi kavatsustele.

Koormuse edastamine

Korrelatsioon roolimisnurga ja g-jõudude vahel kurvis

GVC loob loomuliku kontrolli efekti, mis vastab Mazda inimesekesksele arendusfilosoofiale

GVC efekt on väga loomulik ega valmista juhile või kaassõitjatele ebamugavustunnet. See põhineb Mazda inimesekesksel arendusfilosoofial ning selle reageerimiskiirus ja kontrolli ulatus on viidud kooskõlla inimese tunnetuslikkusega.

Kontrollimise tase on vaevu hoomatav, kuna reageerimisaeg rooli keeramise hetkest alates on kiirem, kui inimene suudab tajuda, ja sellest tulenev aeglustamise jõud on tavaliselt 0,01 g või väiksem. Üks GVC põhiomadusi on see, et see täiendab loomulikku sõidutunnetust, reageerides kiiremini ja täpsemalt kui inimene.

GVC hea kasutusvõimekus

GVC-süsteemi saab kasutada ainult tänu SKYACTIVI mootoritele, mis võimaldavad täpselt kontrollida pöördemomenti, ja SKYACTIVI kerekonstruktsioonile, mis muudab sõiduki käitumise ideaalseks.

GVC on väga mitmekülgne tehnoloogia, mida saab kasutada igal SKYACTIVI mudelil, olenemata veosüsteemist või sõiduki tüübist. Ja kuna GVC on tarkvaraline juhtsüsteem, ei lisandu sõidukile kaalu, mis võiks tekkida täiendavate riistvarakomponentide lisamisega. Mazda planeerib GVC-süsteemi kasutusele võtta enamikus oma uue põlvkonna sõidukites.

GVC EELISED

Juhi oskustest olenemata jääb GVC efekt samaväärseks igasugustes sõiduoludes alates igapäevasest rahulikult sõitmisest ja lõpetades suurtel kiirustel sõitmisega nii sirgetel kui ka käänulistel teedel ja hädaolukorras manöövrite tegemisega. See kontrolltehnoloogia pakub järgmisi eeliseid.

1 Juhi enesekindlus suureneb, kuna auto käitumine vastab ootustele

Juht keerab rooli, et hoida sõiduk õigel sõidurajal nii sirgel teel kui ka kurvides. Kuid kuna teepind on ebatasane ja esineb lainetusi, ei liigu sõiduk alati mööda eeldatud joont, mis sunnib juhti tegema rooliga korrektuure.

Kuna GVC reageerib ülitäpselt rooli keeramisele, vähendab see oluliselt roolimise korrigeerimiste ulatust ja sagedust. See võimaldab juhil püsida soovitud teel minimaalsete korrigeerimistega, mis suurendab ühtsuse tunnetust juhi ja sõiduki vahel ning annab juhile rohkem enesekindlust.

Roolimise korrigeerimiste vähenemine GVC-ga

Väsimustunde vähenemine ja mugavam sõit

Väikeste roolimise korrigeerimiste tegemisel juhi väsimus järjest suureneb. Kuna GVC aitab vähendada korrigeerimiste tegemise vajadust, vähendab see pikkadel vahemaadel väsimust. Kuna üleminekud g-jõudude vahel on sujuvamad, vähendab GVC sõitjate peade ja kehade õõtsumist, mis muudab sõitmise mugavamaks.

Suurem meelerahu tänu sõiduki stabiilsemale liikumisele

Kuna GVC optimeerib sõiduolude põhjal rataste vertikaalset koormust, mis suurendab nii juhitavust kui ka stabiilsust, on süsteem vihmas või lumes ja kehvades teeoludes veelgi tõhusam. Samuti stabiliseerib see sõidukit kõrvalepõikamismanöövrites. Süsteem suurendab kõigis sõidustsenaariumides rehvide haarduvust, mis suurendab omakorda sõitjate turvatunnet.