Uued autod ja nende hinnad

AUTODE HINNAD

Iga uue põlvkonna mudel on veidi kallim kui selle eelkäija, kuid miks see nii on?

Inflatsioon, kõrgemad palgad ja toormaterjalide hinnad on kõige lihtsamini mõistetavad tegurid, mis uute autode hinda kõrgemaks ajavad. Tihti soovitakse uut mudelit arendades tagada ka kõrgem kvaliteet ning uued lahendused inseneerias nõuavad alati lisainvesteeringuid. See on ka põhjuseks, miks elektriautod ei saa sisepõlemismootoriga mudelitest odavamad olla – nende tehnoloogia on endiselt arenemas ja samal ajal turule jõudmas.

 

PIIRATUD TOOTMISVÕIMEKUS

Nõudluse ja pakkumise abil saab lihtsalt iga tööstusharu olukorda hinnata. Transporditööstus üritab endiselt pandeemia šokist toibuda, mistõttu on uute autode tootmisvõimsus kogu maailmas piiratud. See on toonud kaasa kahenäolise probleemi, kuna kliendid, kes saavad teada, et uute autode ladu on tühi ja uue mudeli tellimisega tuleb vähemalt pool aastat oodata, otsustavad sageli osta hoopis kasutatud auto. Seega tõusevad automaatselt ka kasutatud autode hinnad.

Paljud ettevõtted peavad praegu aeglustama tootmist ka teisel põhjusel – kaasaegsetes autodes vajalike mikroprotsessorite puudumise tõttu. Selle keerulise probleemi lahendamine hõlmab tavaliselt otsust toota ainult mudeleid, mis on klientide jaoks kõige atraktiivsemad. See on ka üheks põhjuseks, miks linnamaasturite, krossoverite ja teiste kõrgema põhjaga mudelite turuosa Euroopas suureneb. Ärianalüütikute hinnangul müüakse maailmas mikroprotsessorite nappuse tõttu 2021. aastal plaanitust 4 miljonit autot vähem. Sellise hulga uute autode koguväärtus võib ulatuda 100 miljardi euroni.

Probleemid tarneahelas on siiski ajutised ning peaksid lähiaastatel lahenema.

 

MUUD OLULISED TEGURID

Euroopas tuleb tehnoloogiaid uusimatele turva- ja heitenõuetele vastamiseks pidevalt täiustada. See nõuab pidevaid investeeringuid ning kuna standardeid uuendatakse tihti, peegelduvad protsessi tulemused ka esindusse pargitud auto hinnas.

Tootjate elu ei tee lihtsaks ka eurooplased ise, kuna nad on nõudlikumad ja kalduvad valima kompaktseid mudeleid, kuid ootavad alati kõrgeima kvaliteediga materjale, mõistagi atraktiivse hinnaga.

Lisaks sellele läbivad uued autod järjest keerulisemaid ohutusteste, kõikidele mudelitele tuleb hädaabikõnede jaoks paigaldada SIM-kaardid ning alates 2022. aastast peavad standardvarustusse kuuluma ka kiirusepiirangu märke ära tundvad kaamerad. Seda tehnoloogiat massiliselt kasutades soovitakse kiiruseületamist vähendada, samas toob iga lisasüsteem transporditööstusele kaasa lisakulusid.

Saaste vähendamise nimel hübriid- ja elektriajamitele üleminek mängib samuti uute autode hinnastatistikas olulist rolli. Elektriliste sõidukite akud on küll kallid, ent sellisel juhul tulevad appi riiklikud toetused. Tootjapoolne allahindlus ja riigipoolne hüvitis teevad praegu uue Mazda MX-30 elektriauto eriti atraktiivseks.

 

KAS AUTODE HINNAD HAKKAVAD KAHANEMA?

Pandeemiast tekkinud kaos ja selle tagajärjed on ajutised, ehkki nende tõttu peavad tootjad praegu tegelema mikroprotsessorite ja teiste materjalide, sealhulgas akude valmistamiseks vajalike väärismetallide hankimisega. Tasub meeles pidada, et iga ettevõte tahab käivet kasvatada, mistõttu hakkavad ka tootmismahud lõpuks kasvama.

Siiski pole erilist mõtet hinnalangust oodata, seda mitmel põhjusel. Esimeseks on kindlasti asjaolu, et osad tootjad, kes tootsid varem rohkem autosid kui nad ära müüsid, jäävad nüüd praeguse ärimudeli juurde, kus nõudlus ületab pakkumist. Teine oluline aspekt on see, et uued mudelid on oma eelkäijatest mitmes mõttes paremad ning nende täiustuste jaoks kasutatud tehnoloogiad ja inseneeria lahendused maksavad alati raha.

Kliendid harjuvad automaatselt avanevate tagaluukide, 3D-parkimiskaamerate, roolisoojenduse ja ventileeritavate istmetega üsna kiiresti. Hiljem uut mudelit ostes tahavad nad seda kõike ja veelgi enamat. Järgmise põlvkonna tehnoloogiad peavad olema veelgi kasutajasõbralikumad, tõhusamad ja paremini integreeritud. See kõik tähendab, et inseneridel on uute nõudmiste ja vajaduste rahuldamisega pidevalt käed tööd täis, kuid uute autode hind allapoole minna ei saa.

Isegi uute autode põhidisain on oluliselt muutunud, kuna selles kasutatakse nüüd äärmiselt kõrge kvaliteediga terast. Üha rohkem tootjaid kasutavad seda turvalisema salongi loomiseks ja auto mõõtmete suurendamiseks. Viimase hind on samuti kiiresti tõusmas, kuid sellest on juba saanud universaalne standard, mis tagab juhitavuse, madalama kütusekulu ja reisijate ohutuse.

 

KKK

  • Uute autode garantii tagab selle, et juht ei pea kindla perioodi jooksul ettenägematute remondikuludega silmitsi seisma. Rikete oht on küll ülimalt madal, kuid kui midagi juhtuma peaks, remonditakse auto garantiitingimuste alusel tasuta.

  • Liisinguteenuse puhul sõlmitakse 60-kuuline leping ja tasutakse esmase sissemaksena vähemalt 10% auto väärtusest. Teine finantseerimislahendus on laen, mille puhul algset sissemakset ei nõuta.

  • Mazda – lubatud kvaliteet, millest kinni peame. Seepärast pakume uue sõiduki pikendatud garantiid kuueks aastaks või ajani, kui täitub 150 000 kilomeetrit. Kindlustunne, et olete ootamatuste eest kaitstud, võimaldab Teil täielikult keskenduda sõidunaudingule. Kõikide autode keredele kehtib 12-aastane roosteaukude garantii sõltumata läbisõidust. Mazda MX-30-sse paigaldatud kõrgepingeakule antakse 8-aastane ja 160 000 km garantii.