Uus Mazda CX-60: Mazda esimene pistikhübriid Euroopas

Mazda toob Euroopa turule oma esimese pistikhübriidse linnamaasturi – CX-60. See on esimene kahest uuest suuremast mudelist, mida Mazda järgmise kahe aasta jooksul siinsel turul tutvustab.

Uue Mazda CX-60 dünaamilisus ja jõulisus rõhutab Mazda unikaalset Kodo disainifilosoofiat, mille juures on oluline osa rahulikkusel ning tühja ruumi väärtustamisel, olles samas täiuslikus harmoonias linnamaasturi pakutava teravusega. Erinevalt varasematest Mazda mudelitest on uue CX-60 esituled paigutatud vertikaalselt üksteise kohale ning nende L-kujuline valgussignatuur rõhutab maasturi jõulisi jooni.

Elegantses ja esmaklassilises reisijateruumis on õmbluste disainis inspiratsiooni saadud Musubu köitmiskunstist ning üldiste disainijoonte puhul Kaichô printsiipidest, mis näevad ette erinevate materjalide ja tekstiilide harmoonilist segamist. Uues salongis on teiste materjalide seas kasutatud vahtrapuitu, Napa nahka, töödeldud Jaapani tekstiile ning kroomitud detaile.

Täiusliku Jinba-Ittai filosoofial põhineva sõidukogemuse pakkumiseks on uue CX-60 tehnoloogilised lahendused uuesti läbi mõeldud ning veelgi paremaks muudetud, eesmärgiga võimaldada igale juhile seda, mida ta parasjagu vajab. Mazda uus isikupärastamise süsteem tunneb ära juhiistmel istuja ja kohandab selle järgi automaatselt istme asendit, rooli paigutust, peegleid, HUD-süsteemi parameetrid ning heli- ja kliimasätted.

Mazda CX-60 on 4745 mm pikk, 1890 mm lai, 1680 mm kõrge ja teljevahega 2870 mm. Linnamaasturi tagaistmetel on reisija jaoks 1441 millimeetrit õlaruumi ja esiistmetel ulatub see lausa 1504 millimeetrini – 44mm rohkem kui CX-5 mudelis pakutu. Uues linnamaasturis on ka 570-liitrine pagasiruum, mis suureneb istmete allaklappimisel 1148 liitrini. Pakiruumist maksimumi võttes on selle kogumahutavuseks 1726 liitrit.

Mazda CX-60 PHEV

Mazda võimsaim sõiduauto

Mazda esimene pistikhübriid-linnamaastur pakub juhtidele kombinatsiooni neljasilindrilisest 2,5-liitrisest Skyactiv-G mootorist, 100 kW elektrimootorist ning 355 V 17,8 kWh akust. Ajam tagab ühtekokku 327 hj/241 kW koguvõimsuse ja 500 Nm pöördemomendi, mis teeb CX-60 linnamaasturist Mazda seni võimsaima sõiduauto.

Muljetavaldava võimususega CX-60 pistikhübriid kiirendab –100 km/h kõigest 5,8 sekundiga ja suudab saavutada maksimumkiiruse 200 km/h. Hübriidmudeli keskmine kütusekulu WLTP standardi põhjal 1,5 liitrit saja kilomeetri kohta ning CO2 heitkogus vaid 33 grammi kilomeetri kohta.

CX-60 suudab elektri jõul linnaliikluses läbida kuni 68 kilomeetrit, kombineeritud maantee- ja linnasõitudel kuni 63 kilomeetrit.

Uue CX-60 kõrgepingeaku on paigaldatud esi- ja tagatelje vahel võimalikult madalale, et tuua ka raskuskese nii madalale kui võimalik. Koos nelikveosüsteemiga tagab see suurepärase juhitavuse, mis on samaväärne parimate premium-klassi mudelitega.

Mazda CX-60 Homura

Uue põlvkonna bensiini- ja diiselmootorid

Uue hübriidajami kõrval tutvustab Mazda ka „sobiva suuruse“ põhimõttel loodud kahe erineva jõudlusastmega uue põlvkonna 3-liitrist kuuesilindrilist e-Skyactic X bensiinimootorit ning 3,3-liitrist e-Skyactic D diiselmootorit. Mõlema mootori juures pakutava M Hybrid Boost hübriidsüsteemi toel suudavad uued ajamid põimida silmapaistva jõudluse, kütusesäästlikkuse ja keskkonnasõbralikkuse.

Kõik kolm jõuallikat – pistikhübriid, bensiinimootor ja diiselmootor – tulevad Mazda uue kaheksakäigulise automaatkäigukasti ja Mazda i-Activ nelikveosüsteemiga. Uus käigukast vahetab käike planetaarülekandele omasel moel, samas ei kasutata seejuures elektrohüdraulilist juhtsüsteemi, vaid hoopis integreeritud elektrimootorit ja mitmeplaadilist sidurit.

Tänu uudsele lähenemisele jõuab pööre mootoritest otse ratasteni, võimaldades manuaalkäigukastide juurest tuttavat kiiret ning rütmilist käiguvahetust. Eelneva kõrval on täiustatud uue käigukasti siduri hõõrdeülekannet ja jahutust, mis tagab efektiivsuse ja sujuva käivitamise.

E-Skyactiv D diiselmootori või e-Skyactiv X bensiinimootori valimisel on juhtidel võimalik otsustada ka vaid tagaveo kasuks. Mazda Intelligent Drive Select (Mi-Drive) pakub nelja sõidurežiimi valikut (lisaks pistikhübriidil EV-režiim), et tagada alati parim juhitavus ja sõidunauding.

Uus Mazda CX-60 põhineb dünaamilisel Skyactiv arhitektuuril. Lähtudes Mazda inimkesksest lähenemisest on sellel jäik kere, et juht tunnetaks auto liikumist ilma liigsete viivitusteta; vedrustus ja Kinematic Posture Control (KPC) tehnoloogia, mis tagab igas situatsioonis stabiilsuse; ning istmed, mis võimaldavad igal reisijal end mugavalt tunda.

Mazda CX-60 PHEV

Eesmärk saada 5-tärniline Euro NCAP-i ohutushinnang

Uus CX-60 toetab ja kaitseb juhti laia valiku i-Activesense’i aktiivsete ohutustehnoloogiate abil, mille toel püüdleb linnamaastur ka Euro NCAP 5-tärnilise ohutushinnangu poole.

Mazda CX-60 Takumi

Linnamaastur pakub juhtidele ka mitmeid uusi ohutussüsteeme, mille hulka kuuluvad 360° vaadet pakkuv See-Through View süsteem, mis parandab väiksematel kiirustel sõites nähtavust; mäest laskumise tugisüsteem (HDC), mis toetab juhte järskudel kallakutel või libedatel teedel; püsikiirusehoidja (i-ACC), mis suudab piirkiirust tuvastada liiklusmärkidelt; ning BSM pimeala jälgimisüsteem.

Juhi vaateväljast leiab sõiduki kolm peamist ekraani ja näidikutesüsteemi: TFT-LCD näidikutepaneeli, HUD-süsteemi ning 12,3-tollise ekraaniga teabe- ja meelelahutuskeskuse. Parima audiokogemuse tagab Mazda3 juures tuttav täiendatud Mazda Harmonic Acoustics süsteem, mis suudab audiofailidest eemaldada ka soovimatu staatilise müra.

CX-60 baasvarustusest leiab kahetsoonilise kliimaseadme, 12-tollise värvilise TFT puuteekraani, DAB-raadio, Bluetoothi, juhtmevaba Apple CarPlay ja Android Auto, navigeerimissüsteemi ja püsikiirusehoidjaga.

Telli Mazda uudiskiri