Sama, kuid erinev – saabunud on Mazda3 sedaan

Kompaktklassi ühel atraktiivseimal autol, Mazda3 luukpäral, on kaksik, mis on kahtlemata üks kompaktklassi kõige atraktiivsemaid sedaane. Tulge ja vaadake ise – elegantne Mazda3 sedaan on juba saabunud Mazda Eesti esindustes. Uue auto saate tellida ka revolutsioonilise mootoriga Skyactiv-X – nii on Teil sügisel Mazda 3, kus on ühendatud puhtad jooned ja nutikas tehnoloogia.

Eestis algavad bensiinimootoriga Skyactiv-G Mazda3 sedaani hinnad alates 21 590 eurost ja Skyactiv-X alates 24 590 eurost. Pange tähele, et olenemata mootorist on kõik hinnakirjas olevad Mazda3 versioonid varustatud kerge hübriidjõuülekandega, millel on integreeritud 6 kW käivitusgeneraator.

„Piisab ühest pilgust mõistmaks, et luukpära ja sedaan ei ole identsed kaksikud. Mazda võttis ette keerulisema tee ja disainis kaks erinevana tunduvat autot – luukpära paistab silma sportliku stiili ja silmatorkavate detailidega, sedaan on samal ajal nii elegantne kui ka jõuline. Erinevust rõhutab veelgi sedaani esiosa. Usun, et selline vastutustundlik lähenemine taastab sedaani hea nime – mõnda aega jäi selle keretüübi korral mulje, nagu oleks seda vaid muudetud, mitte nullist disanitud. Lisaks on uus mootor Skyactiv-X just see, mida kõik Euroopas oodanud on. Selline innovatsioon on sisepõlemismootorite maailmas üsna haruldane,” selgitas Mazda Baltikumi turundusjuht Justė Šataitė.

Mootori Skyactiv-X teeb ainulaadseks Mazda patenteeritud süüteküünaldega kontrollitav kompressioonsüüte (SPCCI) tehnoloogia, mis võimaldab kombineerida diiselmootori kompressioonsüüte bensiinimootori sädesüütega. Tegemist on esimese seeriatootmises oleva sellist tüüpi mootoriga maailmas.

Mootoril on bensiinimootori võimsus suure pöördemomendi korral ja diiselmootori haardumine madala pöördemomendi juures. 2,0 l Skyactiv-X-i maksimaalne võimsus on 180 PS ja pöördemoment 224 Nm. WLTP-tsüklis tarbib mootor vaid umbes 4,6 l bensiini 100 km kohta, samas kui selle süsinikdioksiidi heitkogus on ainult 96 g/km.

Teine Eestis pakutav veidi tagasihoidlikumate näitajatega bensiinimootor on tuntud 2 l Skyactiv-G, mille võimsus on 122 PS-i. Selle keskmine kütusekulu on 5,6 liitrit 100 km kohta.

Mazda3 on ehitatud uue SKYACTIVi sõiduki arhitektuuriplatvormile, mis põhineb SKYACTIVi filosoofia põhiprintsiibil, et auto peab olema nii mugav, nagu oleks see juhi kehapikendus. Autokere ja juhiistme projekteerimisel keskendusid Mazda insenerid inimese selgroo ja vaagna uuringutele, et tagada ideaalne kehaasend erinevates sõidutingimustes.

Täiusliku tasakaalu tagab unikaalne Mazda veojõukontrollisüsteem G-Vectoring, mis lülitab pidurid enne pööramist sisse, viies koormuse veoratastele.

Lisamugavust pakub hästi läbimõeldud auto kere isolatsioon – paks klaas ja spetsiaalne vibratsiooni neelav isolatsioon paneelides tagavad suurepärase kaitse välismüra eest. Vaikses salongis saate nautida esmaklassilist Bose helisüsteemi – helikvaliteeti, mida on juba kiitnud paljud autot proovinud muusikaarmastajad.

Sedaani pagasiruumi maht on 460 l. Kui istmed on alla lastud, suureneb see 1,138 liitrini.

Ostjad saavad valida nelja erineva varustustaseme vahel: Vision, Vision Plus, Dynamic ja Luxury. Mazda3 Skyactiv-X-i sedaani hind parima varustustasemega algab 30 999 eurost.

Alates 2003. aastast on Mazda turule toonud kolm põlvkonda Mazda3 autosid ja müünud seda mudelit kokku 6 miljonit.