TÄHTIS TEAVE: 2G ja 3G võrkude sulgemine Euroopas

Euroopa mobiilsideoperaatorid sulgevad järk-järgult 2G (GSM) ja 3G (UMTS) võrgud, kui osa üleminekust kiirematele ja arenenumatele tehnoloogiatele nagu 4G ja 5G. Need muudatused viiakse ellu iga riigi mobiilsideoperaatorite poolt ning Mazda ega muud sõidukitootjad neid ei kontrolli.

 

MIDA SEE SINULE TÄHENDAB?

2G ja 3G võrkude sulgemine mõjutab teatud Mazda sõidukite eCall* süsteemi. Riik, kus sa oma Mazda sõiduki ostsid, ei ole määrav – sinu sõiduk on mõjutatud ka siis, kui sõidad piirkondadesse, kus 2G ja 3G võrgud enam saadaval ei ole.

 

MIS MUUTUB ECALL SÜSTEEMIS?*

eCall* süsteem, mis automaatselt või käsitsi võtab ühendust hädaabiteenustega tõsise õnnetuse korral, mõjutatakse 2G ja 3G võrkude sulgemisest. See kehtib sõidukitele, mille eCall* süsteem sõltub täielikult 2G või 3G võrkudest. eCall* süsteem on ajalooliselt tuginenud 2G või 3G võrkudele. See oli kooskõlas ELi määrusega (EL) 2018/858, mis nõudis tootjatelt nende tehnoloogiate kasutamist kuni 2024. aasta lõpuni ning lubas nende kasutamist edaspidi – mõnel juhul – kuni 2027. aasta lõpuni. Selle tulemusena on kõik praegu kasutusel olevad Mazda sõidukid varustatud eCall* süsteemidega, mis sõltuvad ainult neist tehnoloogiatest. Kui riiklikud mobiilsideoperaatorid 2G/3G võrgud deaktiveerivad, ei saa eCall* süsteem nendes sõidukites enam ühendust hädaabiteenustega piirkondades, mida 2G ja 3G võrkude sulgemine mõjutab, kuigi need sõidukid vastasid tüüptunnistuse ajal kõigile seaduslikele nõuetele.

 

JÄRGMISETE MAZDA SÕIDUKITE ECALL SÜSTEEM ON MÕJUTATUD 2G JA 3G VÕRKUDE SULGEMISEST:*

"• Mazda2 Hybrid; tootmise algus: detsember 2021

• Mazda3; tootmise algus: november 2018

• Mazda6e; tootmise algus: märts 2025

• Mazda MX-30 & MX-30 R-EV; tootmise algus: mai 2020

• Mazda CX-30; tootmise algus: aprill 2019

• Mazda CX-60; tootmise algus: juuni 2022

• Mazda CX-80; tootmise algus: juuni 2024"

 

Ajakavad võivad riigiti erineda.

Kuna iga riiklik mobiilsideoperaator haldab oma sulgemise ajakava, soovitame kontrollida oma riikliku mobiilsideoperaatori veebilehte konkreetsete kuupäevade osas. Mazdal oleme pühendunud klientide informeerimisele ja toetamisele digitaalse maastiku arenedes. Kui sul on küsimusi või muresid, kuidas see üleminek võib sinu sõidukit mõjutada, võta ühendust oma kohaliku Mazda Klienditeeninduskeskusega.

 

* Järk-järgult 2G ja 3G võrkude sulgemise tõttu mõjutatakse eCall funktsiooni kättesaadavust teatud riikides. Teenuse kättesaadavus sõltub kohalikest mobiilsideoperaatoritest ning võib seetõttu turupiirkonniti erineda.