Mazda tutvustas uuendatud CX-5 linnamaasturit

Mazda tutvustas uuendatud CX-5 linnamaasturit - muutused katavad kogu autod

Kiirelt maailma üheks kõige ihaldatumaks keskklassi linnamaasturiks saanud Mazda CX-5 läbis 2022. aasta alguses uuenduskuuri, mille käigus värskendati disaini, parandati juhitavust ning täiustati kasutusmugavust. Mazda CX-5 näol on tegu tootja ühe kõige olulisema mudeliga, mis moodustab Mazda Euroopa müügist 19% ning mida müüdi möödunud aastal üle maailma 350 000 ühikut.

Mazda CX-5

Uuenenud disain

Uuenenud 2022. aasta Mazda CX-5 pakub nüüd kolme erinevat varustusastet – Newground, Blackout Plus ja Signature – mis kõik paistavad silma maitsekate ja kavalate disainidetailidega. Kuigi iga versioon pakub midagi erilist, on kõik mudelid varustatud 19-tolliste valuvelgede ja sõiduki üldise disainiga sobituva tikitud istmepolstriga.

Newground varustustasemega mudelid paistavad eriliselt silma hõbedaste triipudega eesmiste ja kaitseraudade juures, samuti võib hõbedasi detaile leida ustealustelt iluliistudelt. Uuenenud mudelile on paigaldatud ka maitsekad mustad peeglikorpused ja eesmine radiaatorivõre on nüüd kaunistatud roheliste detailidega.

Blackout Plus varustustaseme juures toovad CX-5 sportlikkust esile läikivad mustad detailid, kusjuures lisaks eristuva disainiga põrkeraudadele paistavad silma ka unikaalsed rattakoobaste kontuurid ning aerodünaamilised lahendused. Signature varustustaseme juures rõhutavad dünaamilisust ühtne ja silmapaistev kerevärv ning Kodo disainifilosoofia.

Uuenenud CX-5 välisdisainist võib leida ka väiksemaid uuendusi, mis rõhutavad linnamaasturi elegantsust ja soliidsust. Üheks olulisemaks neist on radiaatorikatte võrelaadse disaini asendamine 3D-stiilis ribadega, mis tunduvad justkui õhus hõljuvat. Disainerid on tähelepanu pööranud ka tiivakujulistele alusraami piirjoontele, mis on nüüd varasemast silmatorkavamad.

Uuel linnamaasturil on värskenduskuuri läbinud ka esi- ja tagatuled – need muudavad nüüd tänu oma piklikule kujule ja LED-valguselementidele CX-5 siluetti mastaapsemaks.

Mazda CX-5

Rohkem tähelepanu detailidele

CX-5 salong on alati funktsionaalsuse poolest silma paistnud, kuid uuendatud mudel teeb juhi ja kaasreisijate elu veelgi mugavamaks. Ühest küljest leiab linnamaasturi keskkonsoolist nüüd juhtmevaba laadimise aluse, teisalt tagavad tasapinnaline pagasiruumi põrand ja laadimisava ning kokkuklapitavad tagumised istmed täiesti sileda laadimisala, muutes pagasiruumi eriti suureks.

Newground varustustasemega autodes on nüüd pagasiruumi põranda all peituv hoiuala kaetud vee- ja kriimukindla kattega, tehes sellest ideaalse panipaiga määrdunud trenniriietele või -jalanõudele. Newground versioon on tervikuna loodud mõeldes aktiivsetele inimestele, kes veedavad sõprade ja perega palju aega looduses ning kasutavad autot mitte ainult linnas, vaid ka väljasõitudeks.

Uue CX-5 baasvarustuses on nüüd ka 360-kraadised kaamerad, mis muudavad kitsastes kohtades parkimise kõigile jõukohaseks. Niisamuti on kiiremaks muutunud multimeediasüsteem ning 10,25-tolline keskekraan on teravam kui kunagi varem. Tänu uuele kirjalaadile on ka Apple CarPlay ja Android Auto kasutamine muutunud veelgi mugavamaks.

Mazda CX-5

Euroopas saavad tarbijad nüüd kasutada ka uut MyMazda rakendust, mis võimaldab tuvastada auto asukohta ja kasutada uste kauglukustust, kuvab lukustamata uste hoiatust ja tehnilise seisukorra teavitusi ning aitab helistada tehnilisele toele. Ühtlasi saab äpist näha sõiduki kasutusajalugu ja hooldusteks aega broneerida.

Täienenud mugavus

Uus CX-5 on esmakordselt varustatud nutika Mi-Drive sõidurežiimisüsteemiga, mis võimaldab käigukangi kõrvale paigutatud juhtpuldist režiime ühe puudutusega valida. Kõik varustusastmed pakuvad vähemalt kaht sõidurežiimi – Normal ja Sport – ning i-Activ nelikveoga mudelite omanikud saavad valida ka Off-Road režiimi.

Uue CX-5 muudatused peegeldavad selgelt SkyActiv kontseptsiooni pidevat arengut. Praeguse Mazda3-ga debüüdi teinud lähenemine hõlmab endas nii kere-, vedrustus- kui ka istmedisaini ja -tehnoloogiaid. Uue lähenemise juures on insenerid aluseks võtnud mõistmise, et inimesed tunnevad ennast autos mugavamalt, kui keskkonnamüra ja vibratsioon on viidud miinimumini.

Seda silmas pidades ei piirdu täiendused ainult keskkonnamüra vähendamisega, vaid tagavad ka vedrustuse sujuvama töö. Tänu uuendustele ei väsi kaasreisijad uues linnamaasturis kurvilistel teedel sõites nii ruttu ära ja tunnevad vähem pearinglust. Pikisuunalise õõtsumise vähendamiseks vahetati välja ka sõidukis kasutatavad vedrud, samas kui põikkoormuse aitas eemaldada kere tugevdamine kohtades, kuhu kinnitatakse istmed.

Saabub juba kevadel

Uus CX-5 jõuab turule laia valiku bensiinimootoritega ning kõik mudeliversioonid on saadaval nii esikveolisena kui ka i-Activi nutika nelikveosüsteemiga.

2-liitrine Skyactiv-G bensiinimootor pakub 165 hobujõudu, samas kui 2,5-liitrine bensiinimootor tagab 194 hobujõudu ja pakub unikaalset silindrite lahtiühendamise tehnoloogiat. Võimsam bensiinimootor on saadaval vaid automaatkäigukastiga.

Uuenenud Mazda CX-5 proovisõidule saab registreeruda juba täna.