Hübriidauto maksustamine

Hübriidauto maksustamine: mida peaksid teadma?

Autoeksperdid on üldiselt seisukohal, et tänasel päeval on keskkonnale ja rahakotile mõeldes tõenäoliselt kõige paremaks valikuks hübriidauto – seda eriti ettevõtete puhul, kus tööautosid kasutatakse ka erasõitudeks. Millest võit tuleneb ja mida peaksid hübriidauto maksustamise kohta teadma?

Kui lähiriikides ja mujal Euroopas kehtib autode puhul sageli süsinikdioksiidi-põhine maksuskeem, siis Eestis maksustatakse erasõitudeks kasutatavaid tööautosid võimsuse- ehk kilovatipõhiselt. Kui tavapärase sisepõlemismootoriga sõiduki erisoodustusmaks arvutatakse mootori võimsuse pealt, siis hübriidauto maksustamine toimub veidi teisiti ning õige valiku puhul on võimalik ka võimsama sõiduki omamisel soodsamalt läbi ajada.

Hübriidauto maksustamisel võetakse Eestis arvesse ainult sõiduki sisepõlemismootori võimsust (kW), mitte kogu hübriidajami võimsust või seda, milline oli auto hind. See tähendab, et valides hübriidauto, saab omada võimsamat sõidukit ettevõtte maksukohustust tõstmata. Eraisikute jaoks tähendab Eestis kehtiv süsteem, et säästliku hübriidauto omamine ei tõsta samuti maksukohustust.

Tasub meeles pidada, et kuigi Eestis ei ole üldist automaksu, pole välistatud, et see võidakse edaspidi kehtestada. Sellisel juhul muutuvad nii elektri- kui ka hübriidautod veel atraktiivsemaks müügisalongides, aga võimalik, et ka järelturul. Teiste Euroopa riikide praktika näitab, et nende maksumäärad on soodsamad või üldse olematud, et soodustada akuautode soetamist ja kasutamist.

Exterior

Soodustuste põhjusi tuleb otsida hübriidautodes kasutavast tehnoloogiast, mis aitab kaasa maksimaalse säästlikkuse ja keskkonnasõbralikkuse saavutamisele. Näiteks hübriidse Mazda2 Hybrid linnaauto puhul toetab elektrimootor sisepõlemismootorit ning elektrimootor ammutab ise energiat ajami osaks olevast akust.

Exterior

Kui palju kilomeetreid suudab auto läbida üksnes elektriga, sõltub hübriidauto tüübist. Kui tegemist on pistikhübriidiga, suudab see vaid elektrienergia jõul läbida kümneid kilomeetreid ning sellisel juhul ei tule pea üheski automaksuga riigis muretseda lisatasude pärast.

Kui tegemist on kerghübriidi või HEV-hübriidiga, siis mõnedes riikides maksustatakse sellise sõiduki kasutamist, kuid oluliselt väiksemal määral kui tavapärase sisepõlemismootoriga sõiduki kasutamist. Näiteks riikides, kus maks tuleb tasuda auto registreerimisel, ei pea hübriidauto ostmise järel enamasti rahakotti enam auto kasutamise eest makse tasudes kergendama. Kuigi Eestis autosid süsinikdioksiidi-põhiselt ei maksustada, on sellistest kavadest korduvalt juttu olnud. Teiste riikide kogemusest õppides saab teha autot ostes mõistlikke valikuid.

Front View

Soovid uue Mazda2 Hybridiga proovisõitu teha?

Registreeru proovisõidule!