Mazdat elektrifitseeritakse – avalikkuse ette jõudis uus Mazda 2 hübriid

Mazda2 valikusse lisandub uus iselaadiv täishübriid Mazda2 Hybrid, millest saab tootja esimene Euroopas müüdav hübriidmudel. Uus mudel valmib Toyota tehases kahe Jaapani ettevõtte 2015. aastal alanud koostöö tulemusel.

Uus Mazda2 Hybrid on lahutamatu osa ettevõtte pikaajalisest nägemusest “Jätkusuutlik Zoom-Zoom 2030”, mille eesmärk on kooskõlas Pariisi kokkuleppega vähendada igakülgselt Mazda CO2 heitkoguseid. Plaani kohaselt on aastal 2030 veerand Mazda mudelivalikust elektriline ning Euroopas moodustavad selleks ajaks elektrilised mudelid hinnanguliselt üle 40 protsendi Mazda müügist. Niisamuti on iga mudel saadaval vähemalt elektrifitseeritud versioonis.

Mazda2 hybrid

Efektiivne hübriidtehnoloogia

Mazda2 hübriidsüsteem hõlmab bensiinimootorit, võimsat elektrimootorit, generaatorit, suure jõudlusega 177,6 V liitiumioonakut ning võimsuse juht- ja jaotusseadmeid. Nii elektrimootor, generaator kui ka võimsuse jaotusseade on paigutatud kompaktsesse käigukasti, mille suurus on võrreldav tavalise käigukastiga.

Jõudlust pakub 1490 cc kolmesilindriline Atkinsoni tsükliga bensiinimootor, mis arendab 92 DIN hj ehk 69 kW kiirusel 5200 p/min ja pakub 120 Nm pöördemomenti kiirusel 3600 p/min. Lisaks on hübriidajamis kasutusel püsimagnetiga sünkroonne 59 kW elektrimootor, mis pakub kohest jõudlust alates 0 p/min ja maksimaalselt 141 Nm 17000 p/min juures.

Bensiinimootor ja elektrimootor koos annavad süsteemi koguvõimsuseks kokku 116 DIN hj/85 kW, tänu millele suudab Mazda2 kiirendada sujuvalt 0–100 km/h 9,7 sekundiga ja saavutada maksimaalse kiirusena 175 km/h. Sealjuures on hübriidmudeli kütusekulu WLTP kombineeritud kogutsükli järgi kõigest 3,8 liitrit saja kilomeetri kohta ja CO2 heitkogus vaid 87 g/km.

Hübriidmudel töötab automaatselt EV režiimis tingimustes, kus mootori töö on väiksema tõhususega – näiteks käivitamisel ja madalatel kuni keskmistel kiirustel.

Mazda2 Hybrid

Kompaktne, kuid ruumikas

Uus Mazda2 Hybrid on üks B-segmendi kõige kompaktsemaid mudeleid, olles kõigest 3940 mm pikk, 1745 mm lai ja 1500 mm kõrge. Selle väike jalajälg, tagasihoidlikud üleulatused ja oma klassi parim pöörderaadius – 4,9 meetrit – tähendab, et Mazda2 tunneb end koduselt nii ummistunud linnaliikluses kui ka maanteel.

Vaatamata alla nelja meetrisele kogupikkusele pakub Mazda2 Hybrid tänu 2560 mm teljevahele mugavat ja üllatavalt ruumikat sõidukogemust kuni neljale täiskasvanule. Funktsionaalsust lisab ka 286-liitrine pakiruum.

Juhikohal on keskendutud sellele, et juhi elu oleks võimalikult lihtne ja mugav. Väike ja sportlik rool ning madal juhiiste tagavad laia reguleerimisala ja piisava pearuumi ka kõige pikematele juhtidele. Näidikupaneelilt leiab kaks digitaalset spidomeetrit ja keskse TFT multiteabeekraani. Koos 8-tollise keskekraaniga kuvab see juhile kogu vajaliku teabe selges ja lihtsasti loetavas formaadis, et roolis tähelepanu võimalikult vähe hajuks.

Valikuline 10-tolline heads-up ekraan kannab juhile olulise teabe otse esiklaasile, et juht saaks veelgi paremini teele keskenduda.

Mazda2 Hybrid

Kolm varustusastet

Baltikumi kliendid saavad uut Mazda2 Hybridi valida kolmel varustustasemel: Pure, Agile ja Select. Mazda2 Hybrid Pure klassi mudelitel on lai valik baasvarustust, mis sisaldab automaatset kliimaseadet, 7-tollise ekraaniga helisüsteemi, DAB-i, Apple CarPlay ja Android Auto ühilduvust, adaptiivset püsikiirusehoidjat ja LED-tagatulesid. Arvukate turvafunktsioonide hulka kuuluvad aga näiteks liiklusmärkide tuvastamine ning automaatne hädapidurdus ja rooliabi.

Lisaks sisaldab Hybrid Pure Pluss pakett halogeenudutulesid, tagumist spoilerit, nahkkattega rooli ja käigukangi ning ka soojendusega esiistmeid ja rooli, elektrilisi tagumisi aknaid, nelja kõlariga helisüsteemi ja vihmatundlikke klaasipuhasteid.

Hybrid Agile varustusaste hõlmab lisaks Pure klassi varustusele nutikat sisenemis- ja käivitussüsteemi, soojendusega rooli ja esiistmeid, aga ka 15-tolliseid valuvelgi, 8-tollise ekraani ja kuue kõlariga helisüsteemi ning tahavaatekaamerat. Täiendav mugavuspakett sisaldab LED esi-, udu- ja tagumisi pöördetulesid, poolnahast sportistmeid, kahetsoonilist kliimaseadet, soojendusega sisseklapitavaid küljepeegleid ja digitaalset näidikupaneeli.

Turvapakett täiendab Comfort-paketti eesmiste ja tagumiste parkimisandurite, pimeala monitori ja automaatselt tumeneva tahavaatepeegliga.

Tippversioonil Hybrid Select on 16-tollised valuveljed, LED esi-, udu- ja tagumised suunatuled, LED sisevalgustus, 10-tolline ekraan, mobiiltelefoni juhtmevaba laadimise võimekus ja poolnahast sportistmed.

Mazda2 Hybrid

Tippklassi turvalisus

Ohutus on üks Mazda2 Hybridi olulisemaid omadusi, mistõttu kuulub selle baasvarustusse rikkalik passiivse ja aktiivse turvavarustuse pakett.

Näiteks on standardvarustuses vähelevinud keskmised turvapadjad ja adaptiivne püsikiirusehoidja. Samadel põhimõtetel valminud Toyota Yarisest sai esimene väikeauto, mis saavutas Euro NCAP uusimatele nõuetele vastavas ohutustestis tervelt viis tärni. Loomulikult pälvis sama hinnangu ka uus Mazda2 Hybrid.

Uues hübriidmudelis pakutavate Mazda Safety Sense’i intelligentsete anduripõhiste süsteemide eesmärk on viia õnnetuste oht võimalikult madalale ja tagada võimalikult head tingimused selleks, et juht saaks sõidukit ohutult juhtida. Vältimatute õnnetuste korral on süsteem loodud avarii tõsidust vähendama ja seda nii autos viibijate kui ka jalakäijate jaoks.

Uue Mazda2 hübriidi Safety Sense'i pakett sisaldab kokkupõrke-eelset süsteemi (PCS) koos sõidukituvastusega, päevast ja öist jalakäija tuvastust, päevast jalgratturi tuvastust, ristmikul pööramise abi, intelligentset kohanduvat püsikiirusehoidjat ja liiklusmärkide tuvastussüsteemi, sõidurajalt kõrvale kaldumise hoiatust, roolikontrolli ja sõiduraja jälgimise abi.

Mazda2 Hybridi eelmüük Baltikumis on juba alanud ning esimesed autod jõuavad kohale 2022. aasta 2. kvartalis.