KUIDAS KÜTUST SÄÄSTA?

Kuidas aitab Mazda kütust säästa: kõik algab auto valimisest

Madal kütusekulu on täna olulisem kui kunagi varem: kütusehinnad on kõigi aegade kõrgeimad ning loodust saastavaid autosid maksustatakse mitmel pool järjest karmimalt. Õnneks on nendele muredele olemas üsnagi hõlpsad lahendused.

Tänapäevased autod on üha efektiivsemad ning tarbivad sama vahemaa läbimiseks järjest vähem kütust. Näiteks elektrimootori ja 1,5-liitrise sisepõlemismootoriga Mazda 2 Hybrid annab juhi käsutusse 116 hobujõudu, olles seega ideaalne linnaauto, mille kütusekulu 100 kilomeetri kohta on vaid 3,8 liitrit.

Samas pole hübriidmudelid ja teised kütusesäästlikud autod vaid väikesed linnaautod. Valikus on terve rida säästlikke mudeleid – alates Mazda 2 linnaautost kuni suure Mazda CX-60 linnamaasturini välja. Viimane on saadaval ka pistikhübriidina, mis tähendab, et kütusekulu saab viia veelgi madalamale – 100 kilomeetri läbimiseks kulub tehnilistele andmetele toetudes vaid 1,5 liitrit kütust.

Kõik uusi lahendusi veel ei paku

Siiski leidub tootjaid, kes ei paku veel hübriidmudeleid, pakkudes tootevalikus kerghübriide. See võib olla märk sellest, et tootja pole oma autodes valmis tegema suuremahulisi struktuurseid muudatusi, mida hübriidsüsteem vajab – sõidukisse tuleb mahutada aku, üks-kaks elektrimootorit, inverter ja hübriidajami kontrollsüsteem. Kerghübriid vajab generaatorit, startermootorit ning väiksemahulist lisaakut. Kerghübriidsüsteemid ei suuda reeglina siiski pakkuda hübriidsüsteemidega samaväärset kütusesäästu.

Exterior

Kallim auto on odavam

Võib tunduda veider, et kallim auto võib lõpuks osutuda odavamaks, kuid lihtsad arvutused aitavad siin selgust tuua. Kui vaadata sõiduki liisingu kuumakset, siis on see hübriidmudeli puhul suure tõenäosusega kõrgem kui samaväärse sisepõlemismootoriga sõiduki puhul. Samas tuleb arvestada ka kütusekuluga – Mazda 2 Hybridi keskmine kütusekulu on tootja andmetel 3,8 liitrit 100 km kohta, samas kui üksnes sisepõlemismootoriga sõidukid tarvitavad sama vahemaa läbimiseks vähemalt kaks liitrit rohkem kütust. Praeguste kütusehindade juures tuleb selle arvutuskäigu põhjal saja kilomeetri läbimisel hinnavaheks umbes neli eurot, seega, kui sõita autoga iga kuu 1000 km, on võimalik säästa iga kuu kohta 40 eurot. Tavaliselt arvutatakse auto kulukust viie aasta lõikes ja sellisel puhul on hübriidiga saavutatav sääst piisav, et korvata efektiivsema ja kõrgema väärtusega mudeli kõrgem alghind.

CX 60 Exclusive

Pistikhübriid on mõeldud neile, kes soovivad veelgi rohkem säästa

Skaalal, mille ühes otsas on sisepõlemismootoriga sõidukid, teises otsas elektriautod ja kuskil keskel hübriidmudelid, sobituvad pistikhübriidid elektriautode ja hübriidide vahele. Need on sõidukid, mis on varustatud sisepõlemismootoriga, võimsate elektrimootoritega ning üsnagi suure akuga, mille mahutavus on piisav, et teha igapäevased sõidud vaid elektri jõul. Suurim erinevus võrreldes tavahübriidmudelitega on see, et akut saab sarnaselt elektriautodele pistikust laadida.

Jaapani tootja Mazda värskeim ning seni kõige suurem mudel, CX-60 pistikhübriid, suudab ainuüksi elektri jõul läbida kuni 63 kilomeetrit. Pannes auto ööseks laadima, on võimalik pea kõik igapäevased sõidud teha kütust kasutamata. Pikematel distantsidel on kütusekulu tehnilistele andmetele toetudes 1,5 l/100 km.

Exclusive Off Road

CX-60 PHEV

Optimistliku arvutuskäigu puhul tarbiks samaväärne nii-öelda tavaauto sama vahemaa läbimiseks vähemalt viis liitrit rohkem kütust ehk 100 kilomeetri läbimine oleks vähemalt 10 eurot kallim, eeldusel, et pistikhübriidi aku laetakse täis tasuta laadijas. Märkimata ei saa jätta ka sõidumugavust. Täiselektrilises režiimis sõites on reisijateruum vaikne ning Mazda uus käigukast tagab, et vahetus sisepõlemismootorilt elektriajamile ja vastupidi toimub märkamatult. Seega teeb pistikhübriidid autosõitu loodussäästlikumaks ja odavamaks ning ka oluliselt mugavamaks.