Sedaan ja luukpära – mille poolest nad erinevad?

Mida silmas pidada valides vajadustele vastavat keretüüpi?

Praktiline või hoopis elegantne? Pereauto või väike ja lihtsalt manööverdatav? Kui me ei otsi parajasti tüüpilist kindla kasutusotstarbega autot, nagu linnamaasturit või universaalkerega sõidukit, siis jäävad valikusse tõenäoliselt luukpära või sedaan. Milline keretüüp on parim?

Auto keretüübi osas otsust tehes valime esmalt välja rea omadusi, mis on auto igapäevasel kasutamiselt meie jaoks väga olulised. Esmapilgul ei paista suurt vahet, kas valida sedaan või luukpära, kuid nii lihtne see siiski pole. Arvesse tuleb võtta mitmesuguseid tegureid: kus me elame, milleks me autot kasutame ja kui suur on meie perekond? Enne kindla mudeli kasuks otsustamist tasub analüüsida võimalike valikute poolt- ja vastuargumente.

SEDAANI JA LUUKPÄRA ERINEVUSED

Peamiselt erinevad sedaan ja luukpära mõistagi välimuse poolest. Paljud klassikalise maitsega juhid eelistavad sedaane, sest see kerekuju on tuntud juba palju aastaid. Teisalt need, kes hindavad minimalismi ja usuvad, et väike on ilus, vaatavad meelsamini luukpära suunas. Esmapilgul seostatakse sedaane elegantsete limusiinidega. Mitmed brändid rõhuvadki sellele uusi sedaankerega mudeleid esitledes. Sedaanide omanikud väärtustavad stiili ja eelistavad lihtsusele peent viimistletust. Ei saa unustada ka sportsedaane, mis ühendavad segmendi kasutusmugavuse ja kupee stiilse väljendusrikkuse. Luukpära, omakorda, on jällegi täiuslik valik linnaautoks. Väike, liikuv ja mugav, niipea kui õnnestub lõpuks ummikutest pääseda – just seda ootavad autojuhid linnaautolt, mida peamiselt kasutatakse töö ja kodu vahet sõitmiseks. On erakordselt oluline, et väikest sõidukit on mugav parkida nii täiskiilutud parklas kui ka kitsal tänaval.

Loomulikult on väga tähtis seegi, kui palju auto mahutab. Linnaautod on eelkõige kompaktsed ja sobivad liiklemiseks tiheda liiklusega linnatänavate rägastikus. Samas kui sedaan on ennekõike mõeldud olema mugav. Juhil ja kaassõitjatel ees- ja tagaistmel peab olema piisavalt ruumi, et sõita pikki vahemaid mugavates oludes. Sama kehtib ka pagasi kohta: sedaani ruumikas pakiruum võimaldab vaevata transportida ka suuri esemeid, nagu jalgratas või suusad. Suure pakiruumiga luukpära on haruldus, sest seda tüüpi auto pole kuigi mahukas ning on mõeldud pigem näiteks nädalalõpureisiks kahele. Kõige kergem on kummagi keretüübi võimalustest aimu saada neid omavahel võrreldes. Võrdleme näiteks viimaseid Mazda mudeleid.

MAZDA2

Mazda2 on siilsete linnaluukpärade seas tõeline klassik. Nüüdseks on saadaval selle auto ümberkujundatud versioon, mis lähtub Kodo disainist, ehk „liikumise hingest“. Kuigi Mazda2 on kompaktne linnaauto, räägivad tema väliskujunduse jooned teist keelt. Siin ühenduvad elegantsus ja dünaamika ning teda vaadates jääb mulje, et auto on pidevalt valmis liikuma. Tunnustatud mudeli uues versioonis on alles Mazda kõige olulisemad jooned, Mazda stilistiline algupära. Iga Mazda eristub massist silmatorkavate joontega, olgu nendeks siis läbimõeldud välimus, rabavad veljed või leed-maatriks esituled. Mazda2 uusversioon on äratuntav mitte ainult tänu uuenduslikule stiilile, vaid ka kõige uuematele tehnoloogilistele lahendustele, mis täiustavad sõidumugavust ja vähendavad CO2 heitmeid. Kuigi tegu on kompaktse luukpäraga, on disainerid hoolt kandnud, et rooli taga oleks mugav. Kõige muu hulgas aitavad kaasa istmed, mille disain vähendab väsimust, aga laseb samas sõitmisest rõõmu tunda. Sõidurõõmu tagab omakorda Skyactiv mootorite seeria, mis tõstab sõidurõõmu kõrgeimale tasemele, samas tekitades nii vähe müra ja vibratsiooni kui võimalik. Turvalisus on toodud esiplaanile i-Activsense juhiabide paketiga, mis sisaldab eesliikuja kiirusega kohalduvat kiirushoidikut, nutikat pidurdusabi ja reahoidikut. Täiskiilutud parklas aitab parkimisega tõhusalt toime tulla 360 kraadise vaatega kaamerakomplekt koos esi- ja tagasensoritega. Uuenduslik M Hybrid jõuülekanne on samuti uuele Mazda2 värskelt lisandunud. Palun kontrollige mudeli hinda siin.

MAZDA3 LUUKPÄRA

Mazda3 luukpära on täiuslik kompromiss sedaani ja vilka linnaauto vahel. Nagu väiksema Mazda2 puhulgi on välimus muljetavaldav: dünaamiline ja samal ajal elegantne. Teadupärast pöörab Mazda detailidele suurt tähelepanu ning see avaldub uue Mazda3 luukpära igas joones. Sama kehtib ka interjööri kohta, kus kõrge kvaliteediga materjalid katavad muu hulgas ka armatuurlauda. Käiguvalitsat on samuti muudetud, keskkonsooli kujundust on tehtud lihtsamaks, et kõik vajalik veel intuitiivsemalt ära mahutada. Lülitid on samuti käeulatuses ja ergonoomiliselt paigutatud. Mudelit eristab teistest Skyactiv-X mootori, võimalus, mis võtab vähem kütust ja arendab rohkem võimsust kui teised sarnased mootorid. Muljetavaldav sooritus saavutatakse tänu Spark Controlled Compression Ignition (SPCCI) süsteemile. Mootor arendab 180 hobujõudu, kuid kulutab sealjuures vaid 5,2 liitrit 100 kilomeetri kohta. Ka sellega torkab Mazda3 oma segmendis silma. Palun kontrollige mudeli hinda siin.

MAZDA3 SEDAAN

Mazda3 on saadaval ka sedaanina. Pikendatud siluett annab autole klassi ja elegantsi ning nii on selle autoga prestiižikam sõita, olgu siis linnas või maanteel. Minimalistlik voolujooneline kere köidab oma stiiliga. Auto esiosas on kroomliist iseloomuliku tiivamotiiviga. Tervikule panevad punkti ümmargused tagatuled. Autole on võimalik valida Skyactiv-X jõuallikas, mida iseloomustab minimaalne kütusekulu, kuid samas kõrge efektiivsus. Mazda3 sedaani elegantset olekut saab varustustasemete piires esile tuua säravvalge nahksisuga, mille loomiseks on vaja läinud käsitöömeistri oskusi. Samuti ei tasu unustada lõõgastust, mida pakub Mazda3. Autos muusika kuulamise naudingu tagab kultusbrändi Bose kaheteistkümnest valjuhääldist koosnev helisüsteem. Neile, kes armastavad muusikat on ette valmistatud spetsiaalne valik, mille abil kõlarite helipilti isikupärasemaks muuta. Turvalisus on samuti erakordselt oluline, selle eest kannavad hoolt süsteemid, mis hoiatavad juhti võimalike ohtude eest. Uus i-Activesense lahenduste pakett aitab kõigis tingimustes ohutumalt sõita, andes juhile lisa-reaktsiooniaega ning seeläbi ka meelerahu. Palun kontrollige mudeli hinda siin.

MAZDA6 SEDAAN

Mazda6 sedaani võiks nimetada klassikaliseks limusiiniks, kuna auto loojad keskendusid eelkõige viimistluse kõige kõrgemale kvaliteedile ja keredisaini elegantsusele. Mazda6-lt on raske pilku lahti tõmmata. Stiilsed, dünaamiliselt voogavad kerejooned on pilkupüüdvad nii linnas kui ka maanteel. Soovitame tungivalt otsustada originaalvärvi Soul Red Crystal kasuks, mis omakorda rõhutab auto sportlikku iseloomu. Tuleb meeles pidada, et Mazda6 sedaan pole mitte lihtsalt sedaan teiste seas – see on auto, mis ütleb nii mõndagi oma omaniku kohta. Interjöör on sama pilkupüüdev kui välimuski. Piisab, kui loetleda, milliseid viimistlusmaterjale on Mazda6 puhul kasutatud: naturaalne nahk, puit ja seemisnahk lisavad stiilsust, kuhu iganes ka teel ollakse. Nahkistmeid disainides on silmas peetud esmaklassilist ventileeritavust, mis tagab jaheduse suvel ja meeldiva soojuse külmadel päevadel. Juba mainitud sportlikku vaimu on tunda ka interjööridisainis. Näiteks selged näidikud ja selge 7tolline TFT LCD ekraan võimaldab kogu infole kiiret ligipääsu. Kui juht keskendub üksnes teele, näeb ta kõige olulisemaid parameetreid ja juhiseid tuuleklaasinäidikul, mis tähendab, et juht ei pea silmi teelt tõstma. Mazda6 uus kvaliteet avaldub ka väikestes asjades, mis teevad auto igapäevase kasutamise lihtsamaks nii juhile kui ka kaasreisijatele. Piisab, kui mainida USB pesasid, kus saab käigu pealt laadida telefoni või muid nutiseadmeid. Mazda6 on saadaval kolmes varustustasemes. Mazda6 varustustasemeid ja tehnilisi andmeid saab vaadata meie kodulehelt

Lisateave meie mudelite kohta