KERGHÜBRIID AUTOD ON ÖKONOOMSEMAD

Kerghübriidid: parem dünaamika ja madalam kütusekulu ilma märkimisväärse investeeringuta

Kütusekulul on otsene mõju nii keskkonnale kui ka auto ülalpidamiskuludele – mida madalam kütusekulu, seda vähem mõjutab sõitmine keskkonda ja seda suurem on rahaline sääst. Üks mitmekülgsemaid viise kütusekulu vähendamiseks on kerghübriidsüsteem, sobides paljudele erinevatele mudelitele. Kuna selle paigaldamine on tootjatele soodne, ei mõjuta see oluliselt ka auto hinda.

 

Lihtsus on suureks plussiks

Kuigi kerghübriidid ei paku võimalust sõita vaid elektrilises režiimis, parandab säärane hübriidsüsteem siiski märkimisväärselt sõiduki dünaamilisi omadusi ja vähendab kütusekulu. Kompaktset hübriidsüsteemi saab tootja lihtsa vaevaga ka igas suuruses autosse paigaldada.

Kerghübriididesse paigaldatud starter-generaator muudab pidurdamisel tekkinud energia elektriks ning seda akusse salvestatud energiat kasutatakse mitmel erineval otstarbel. Näiteks mitmetes Mazda mudelites pakutav M Hybrid hübriidsüsteem kasutab talletatud elektrienergiat mootori käivitamiseks ning kohalt minnes parema kiirenduse pakkumiseks. Sellise lähenemise abil mootori koormuse vähendamine tähendab mõistagi madalamat kütusekulu, kuid see on vaid üks näide sellest, milliseid eeliseid hübriidsüsteemid pakuvad.

Süsteemi poolt pakutavat energiat saab kasutada ka erinevate elektroonikakomponentide käimashoidmiseks. Seejuures laevad kerghübriidid erinevalt traditsioonilistest hübriididest või pistikhübriididest akut sõidu ajal automaatselt ning laadimisprotsess on aku väikese mahu tõttu väga kiire.

Mazda2 - dünaamilisem sõit linnaliikluses

Kerghübriidi kompaktsus tähendab, et seda on väiksematesse linnaautodesse lihtne paigaldada, ilma et peaks salongi või pagasiruumi mahtu vähendama. Seetõttu saavad süsteemist kasu lõigata ka kompaktse Mazda2 luukpära omanikud – mudelisse paigaldatud M Hybrid süsteemi elektrimootori võimsuseks on 8 hj ning see ühildub 1,5-liitrise bensiinimootoriga, mis toodab 90 hj ja kiirendab 0 kuni 100 km/h vähem kui 10 sekundiga.

Mazda2 luukpära

Meeldiv sõit linnas

Kuna elektrimootor annab bensiinimootorile paigalt liikuma hakates lisatõuke, kiirendab Mazda2 sujuvamalt ja dünaamilisemalt. Linnas sõitmise teeb veelgi nauditavamaks asjaolu, et elektrimootor muudab käikude vahetamise sujuvamaks.

Mazda2 Exterior 9

Kütusekulu

Suurim hetkeline kütusekulu tekib reeglina kohalt liikuma hakates, kuid hübriidautoga sõites vähendab elektrimootor sisepõlemismootorile laskuvat koormust ning tänu sellele on võimalik kütusekulu oluliselt vähendada. Mazda2 keskmine bensiinikulu on vaid 4,4 liitrit 100 kilomeetri kohta (WLTP andmetel) ja süsinikdioksiidi heitkogus on umbes 120 g/km.

Mazda3 - rohkem võimsust, rohkem emotsioone

Kompaktklassi autod peavad vastama paljudele juhtide vajadustele. Oma suuruse tõttu peavad need olema linnas manööverdatavad, maanteel aga dünaamilised ja ilmekad. Neile, kes otsivad universaalset sõiduvahendit, on selle klassi sõidukid üheks parimaks valikuks. Intrigeerivat kompaktsõidukit otsivate juhtide tähelepanu köidab tihti Mazda3, seda eeskätt oma välimusega – 2020. aastal tunnistati mudeli disain maailma aasta auto valimistel parimaks.

Mazda3 luukpära

Tõhusad bensiinimootorid

Mazda3 pakutavale sõidunaudingule annavad hoogu äärmiselt tõhusad bensiinimootorid. Näiteks saavutab 2-liitrine Skyactiv-G mootor tänu väga kõrgele surveastmele (13.0:1) 130 hj, samas kui 8-hj M Hybrid süsteem aitab tagada sujuvamat ja dünaamilisemat sõitu. Selle mootori keskmine kütusekulu on vaid 4,2 liitrit saja kilomeetri kohta (WLTP andmetel).

2019 M3 SDN BIP 4 All New Mazda3 Launch Campaign SOM Ongoing Storytelling 11 IN

ROHKEM DÜNAAMIKAT VÄIKSEMATE KÜTUSEKULUDEGA

Neile, kes soovivad veelgi rohkem dünaamikat, pakutakse 2,0-liitrist Skyactiv-X bensiinimootorit koos 6 hj M Hybrid süsteemiga. Sisepõlemismootori surveaste on selle kombinatsiooni puhul 16,3:1, tänu millele on kütuse põlemisprotsess väga sarnane diiselmootori omaga. See tähendab, et bensiini ja õhu segu põletatakse palju tõhusamalt. Kõik need tehnoloogiad võimaldavad nautida lausa 186 hobujõudu, kuid keskmine kütusekulu on selle juures vaid 4,4 liitrit sajale kilomeetrile (WLTP järgi). See tähendab, et edaspidi pole enam vaja valida dünaamilise sõidu ja kütusesäästu vahel.

Mazda CX-30 - veelgi mitmekülgsem hübriidmaastur

Üha enam autojuhte soovivad sõita linnamaasturitega, millel on nii kompaktse luukpära kui ka maastikusõiduki omadused. See tähendab, et mudel võib olla stiilne ja mugav, kuid kõrgema põhja ja nelikveoga – nagu näiteks Mazda CX-30, milles võid end tunda enesekindlalt mitte ainult linnas, vaid ka looduses seigeldes.

CX 30 Exterior 1

PRAKTILINE KOMPAKTKLASSI MAASTUR

CX-30 linnamaastur on sarnaselt Mazda3-le varustatud 2,0-liitrise Skyactiv-G kõrgsurve-bensiinimootoritega, mida saab valida ka koos M Hybrid hübriidsüsteemiga. Valida on esi- või nelikveolise sõiduki ning manuaal- või automaatkäigukasti vahel.

CX 30 Exterior 2

Moodsad ja võimsad mootorid

Võimsad mootorid annavad sellele linnamaasturile suurepärase dünaamilise jõudluse. 150 hj Skyactiv-G mootoriga mudel kiirendab 0-100 km/h 8,8 sekundiga ning võimsam Skyactiv-G versioon (186 hj) on veelgi väledam – 100 km/h saavutatakse 8,2 sekundiga. Kuigi tegu on dünaamilise linnamaasturiga, kulutab CX-30 muljetavaldavalt vähe kütust – keskmiselt vaid 4,7 liitrit sajale kilomeetrile.