ELEKTRILINE MX-30 ON EESTISSE JÕUDNUD

MAZDA 2020. AASTA ÜKS TIPPHETKI

Selle aasta alguses avas Mazda oma ajaloo uue peatüki ja tõi turule esimese elektriautomudeli MX-30, mida tutvustati täna eksklusiivse ülekande vahendusel Eesti klientidele. Mudelil on ainulaadsed mootori- ja disainielemendid ning nimi – Mazda kasutab nimetähti MX ainult tõeliselt erakordse kontseptsiooniga sportlikel mudelitel. Ainult üksikute masstoodangus Mazdade nimetähed on MX, nagu näiteks MX-5, mis on maailmas enimmüüdud kabriolett. Või nüüd esimene mugavaks linnasõiduks loodud elektriauto.

„Esimene masstoodetud elektriauto MX-30 tähistab Mazda ajaloos uut peatükki. See on kaubamärgi esimene elektriauto. MX-30 tehnilisi lahendusi ja silmapaistvat disaini on juba märganud Mazda fännid ja elektriautode entusiastid üle kogu maailma,“ ütles Mazda Baltikumi turundusjuht Justė Šataitė.

Stiilne ja praktiline

MX-30-l on vabastiilis uksed, mis tähendab, et puudub keskpiilar ning esiuksed avanevad eest 82-kraadise ja tagauksed 80-kraadise nurga all.

Lai avatavus tagab hõlpsa sisenemise ja väljumise nii ees kui ka taga. See pakub ka lihtsamat asjade peale- ja mahalaadimist.

Ukseava kõrgus ja kuju põhinevad inimkeha mõõtmise tulemustel. Vertikaalne tagakäepide hõlbustab ukse avamist ja sulgemist ning randmel on väiksem surve ka laia uste avatavuse juures.

Esiistmetele on paigaldatud süsteem, mis võimaldab ühe nupuvajutusega esiistmeid kallutada ja ettepoole nihutada, muutes juurdepääsu tagaistmetele hõlpsamaks. Ukseliistude kuju ja disain on hoolikalt läbimõeldud, et muuta autosse sisenemine mugavamaks.

366-liitrine pakiruum on loodud erineva elustiiliga perede vajadustele. Pakiruumi põranda all asuvat lisapanipaika saab kasutada väiksemate esemete jaoks. Pakiruumi kõrgus põhineb inimkeha mõõtmise tulemustel, et muuta peale- ja mahalaadimine lihtsamaks.

Modernne ja hubane salong

Armatuurlauale integreeritud 7-tolline TFT LCD-ekraan kuvab reisi põhiteabe. Standardvarustuses olev esiklaasinäidik võimaldab näha vajalikku teavet ja Teie saate pilgu teel hoida.

Keskne 7-tolline ekraan võimaldab reguleerida kliimaseadet, õhuvoolu ja istmesoojendust. Lühike ekraani puudutus muudab salongi temperatuuri poole kraadi võrra, üks pühkimisliigutus aga kolme kraadi võrra. Iga toiming kinnitatakse heliga.

Nupud ekraani ümber on alternatiivne juhtimisviis: neid saab kasutada konditsioneeri sisse- ja väljalülitamiseks, temperatuuri, õhuvoolu kiiruse ja niiskuse reguleerimiseks. Neid nuppe on lihtne kasutada ka kinnastega.

MX-30 kesksel armatuurlaual on 8,8-tolline info- ja meelelahutusekraan. Jagatud ekraanil kuvatakse sisu, kasutades sama kirjastiili nagu teistelgi ekraanidel, et tagada ühtne visuaal.

MX-30 pakub kahte helisüsteemi: Mazda harmooniline akustika või 12 kõlariga Bose kvaliteethelisüsteem.

Õnnetustevaba tulevik

Olles pühendunud õnnetustevaba tuleviku ülesehitamisele, täiustab Mazda pidevalt turvalisuse näitajaid, mis kajastavad Mazda Proactive Safety filosoofiat.

Vaatamata sellele, et Mazda on keskpiilarita vabastiilis ustega, saavutatakse suurepärane kokkupõrkeohutus jäiga kere ja konstruktsioonidega, mis neelavad tõhusalt kokkupõrkeenergiat. Mazda insenerid on kasutanud uusimat tehnoloogiat ja kontseptsiooni, mille hulgas on hoolikalt disainitud konstruktsioon, mis kaitseb kõrgepingeakut.

MX-30-l on ka täiustatud turvafunktsioonide komplekt i-Activesense. Kokkupõrke vältimise abi töötab koos nutika linnasõidu pidurdusabiga ja aitab vältida kokkupõrkeid ristmikel. Vasakule pöörates jälgivad eesmine kaamera ja millimeetrilainega radarisensorid lähenevat liiklust. Kui süsteem tuvastab kokkupõrkeohu, aktiveerib see automaatselt pidurid, aidates ära hoida õnnetusi või leevendada kahjusid.

Ajakohaste autosiseste tehnoloogiate seas on hädaolukorra sõidurajahoidja ja teelhoidmise abi, mis aitavad püsida õigel sõidurajal ka siis, kui puudub teekattemärgistus. Hädaolukorra sõidurajahoidja ja pimenurga assistent aitavad ennetada õnnetusi sõiduraja vahetamisel.

Kui sõidate kiirusega üle 60 km/h, jälgib eesmine kaamera teekattemärgistuse puudumisel teega kulgevat äärekivi, muru või muid looduslikke objekte. Kui süsteem tuvastab, et auto kaldub sõidurajalt välja, reguleeritakse automaatselt rooli, et Teid sõidurajale tagasi suunata.

Uus elektriajami tehnoloogia

Koos uue MX-30-ga lansseeriti ka uhiuue elektriajami tehnoloogia e-Skyactiv. Esiveoline MX-30 saavutab maksimaalse võimsuse 107 kW (145 PS) ja pöördemomendi 270,9 Nm ning kiirendab nullist sajani 9,7 sekundiga.

Autol on vesijahutusega mootor, mis töötab 355 V liitiumioonakult ja mille mahutavus on 35,5 kW/h. MX-30 kombineeritud energiakulu on 19 kW/h 100 km kohta (WLTP) ja ühekordne läbisõiduulatus 200 km, mis on enam kui piisav keskmise eurooplase igapäevasõitudeks. Mazda ja tema koostööpartnerite tehtud uuringus selgus, et Euroopa juhtide keskmine läbisõit päevas on 48 km.