Elektriauto eelised, millele tuleks mõelda igal autoostjal

Tõenäoliselt jõuame peagi ajastusse, kus tavaliste sisepõlemismootoritega autosid hakkavad vahetama välja akuautod ning peagi on käes seegi aeg, kus sisepõlemismootoritega autod kaovad liiklusest sootuks. Üha enam autojuhte küsib endalt: kas elektriauto võiks juba nüüd olla mulle sobiv alternatiiv? Pole üllatav, et interneti otsingutes on päringud elektriautode kohta muutnud viimastel aastatel aina sagedamaks. 

Paljud autojuhid otsustavadki säästlikumate ja keskkonnasõbralikumate sõidukite peale üle minna, ootamata ära aega, millal bensiini- ja diiselmootoritega autode kasutamine hakkab jõudma lõpusirgele. Elektriautode plusse ja miinuseid vaagides jõuavad paljud autoostjad äratundmisele, et võrreldes sisepõlemismootoriga autodega langeb kaalukauss selgelt ja üheselt jätkusuutlikuma variandi kasuks. Seega, milleks oodata? Millised on siis need elektriauto eelised, mis autoostjate meelt muudavad?

 

Saastevaba

Elektriautod on sõites täielikult saastevabad ja see on üheks suurimaks eeliseks sisepõlemismootoriga autode ees. Aga üha enam pööratakse tähelepanu ka tootmise saastejälje kahandamiseks. Näiteks töökindluse ja vastupidavuse poolest tuntud Mazda teeb elektriauto tootmisprotsessi käigus enda poolt kõik, et elektriautod jõuaksid klientideni võimalikult väikese saastejäljega. Mazda MX-30 reisijateruumis kasutatakse näiteks taaskasutatud materjale. 

Mx 30 Configurator Jet Black Min

Täielikku saastevabadust saab nautida elektriautoga sõites, kui iga kilomeeter jääb selja taha eritamata grammigi heitgaase.

Mx 30 Configurator Jet Black Min

Kokkuhoid

Elektriga sõitmine on odavam kui bensiini või diisliga sõitmine ja see on autoostjatele väga oluline argument. Sisepõlemismootoriga autode kütusele tehtavad kulutused sõltuvad täielikult kütusehindadest tanklates, aga elektriautot saab lisaks avalikele laadimisjaamadele laadida ka kodus, kus tuleb maksta elektri eest vastavalt valitud elektripaketile. Näiteks Mazda MX-30 suudab 100 km läbida keskmiselt 5,3 euroga  – hind sõltub kodus laadides elektrihinnast ja avaliku laadimisjaama puhul laadija võimsusest, aga ka jaama asukohast.

 

Samuti võib rahalise säästu argument oluliseks muutuda juba autot ostes, seda eriti  siis, kui riik toetab elektrisõidukite soetamist. Seni on Eestis elektriautode ostutoetused olnud pigem harvad, kuid mõnede Euroopa riikide eeskujul võivad jõuda laiapõhjalised toetusprogrammid varem või hiljem ka siia.

 

Tasuta parkimine ja ligipääs kesklinna

Parkimine kesklinnas muutub aina kulukamaks ja võimalused piiratumaks. Tõenäoliselt ei ütleks ükski autoomanik ära võimalusest parkida autot linnasüdames tasuta. Praegune parkmiskorraldus lubab elektriautosid Tallinna ja Tartu kesklinnades linnale kuuluvatel parkimisaladel parkida tasuta. 

 

Paljudes Euroopa linnades on piirangutega alad, kuhu sisepõlemismootoriga sõidukid niisama sisse sõita ei tohi, küll aga pääseb sinna elektriautodega. Need heitevabad tsoonid on kehtestatud elanike tervise säästmiseks ning bensiini- ja diiselauto omanikelt nõutakse neisse sisenemise eest saastemaksu. 

 

Eriõigused bussiradael

Linnaliikluses on elektriautode üheks suuremaks eeliseks õigus liigelda ka ühistranspordiradadel. See tähendab, et bussiradu kasutades tohib näiteks ummikust mööda sõita ja võita sihtkohta jõudmiselt arvestatavalt aega.

 

Madalamad hoolduskulud

Elektriautodel on vähem liikuvaid osasid kui sisepõlemismootoriga sõidukitel. Seega vajab ka vähem komponente hooldust või asendamist, mis tähendab kokkuvõttes, et elektriauto ülalpidamine kujuneb soodsaks. Sisepõlemismootori komponendid peavad töötama suurel kuumusel ja kõrge surve all ning seetõttu need paratamatult kuluvad. Elektrimootoril ei tule vahetada õli ega täita isegi jahutusvedeliku paaki, ammugi ei tule teha keerukaid hooldustöid. 

 

Elektriauto plussid ilmselged ka kõige suurema skeptiku jaoks. Elektriauto eeliste kohta saad lähemalt uurida, kui võtad ühendust meie esindusega.

MAZDA MX-30

Saatke hinnakiri ja brošüür mugavalt oma e-posti aadressile